sâmbătă, 8 martie 2008

BLUE CURACAO sau Poveste din Curacao

Curacao !
Dupa 9 ore de zbor, am ajuns in aceasta insula  din Caraibe, fosta si actuala colonie olandeza unde in fiecare zi a anului sunt 35 de grade si bate constant briza.
Cand s-a deschis usa avionului , am avut senzatia ca mi s-au udat toate hainele ..De fapt, chiar ma muiasem intr-o umezeala calda. Toti locuitorii stiu 4 limbi straine. Olandeza ,pt ca e limba oficiala. papiamentu- un fel de portugheza cu influente africane- limba materna, engleza pt ca sunt un milion de turisti si spaniola, pt ca sunt vecini cu Venezuela si toti se uita la emisiunile din acesta tara.
Insula are zeci de plaje naturale sau artificiale.
Aici e una naturala.

Asta e una artificiala nisipul alb este facut din macinarea coralilor. 
Desi scoala nu se opreste pe timpul verii, ci are alt ritm decat in zona temperata ai tot timpul senzatia de vacanta, taota lumea sta la plaja.

Am stat la o terasa si am baut un "blue curacao".

Se poarta dintii de aur la barbati si unghiile lungi si pictate in toate felurile, la femei.
El este David , amicul meu din Curacao !
In aceasta insula nu se stie ce este rasismul. Se combina negrii, latino si albii fara nici o retinere. Casele fostilor sclavi. IN toate camerele sunt niste soparlite .gecko, care mananca tantarii si insectele. Totul era vopsit in culori tipatoare .  Pana si in cimitir toate mormintele erau colorate . Fiecare mort era bagat in sertarasul lui.
In centrul orasului aveai senzatia ca esti in Amsterdam. Culori, culori, culori.
Se manca numai in bombe din astea.Mancarea era ieftina , multa si bunaFoarte mandrii si spunand ca este ceva traditional mi-au dat sa mananc :MAMALIGA ! Bame ! 
Pestera , unde ,in vechime, se ascundeau sclavii. Poti sa mergi la Acvariu, unde sa faci snorkeling si scuba diving si sa dai de mancare broastelor testoase ,delfinilor si rechinilor. 
 Singurul lucru pe care nu l-am facut in Curacao si mi-a parut rau a fost sa inot cu delfinii. Costa 150 de dolari o jumatate de ora . Inainte de plecarea din paradis , am savurat o nuca de cocos intr-un hamac ,pe terasa casei lui David.








2 comentarii:

copill spunea...

Vacanta, nu ne-am mai vazut. Cred ca te-ai si intors din calatorie...Si in Curacao, cand ai fost?

Mikidos spunea...

Ei bine, in Curacao a fost anul trecut:)) Ar fi putut sa puna coana mare poze de la Espana..dar ma tot duce cu vorba!